FAQ

Hitta svar angående leverans, returrätt & bytesrätt, dina rättigheter, våra produkter och guld.

Vad är smyckena gjorda av?

Alla våra smycken är i äkta guld. Vi har smycken i 8, 14, 18, 21, 22 och 24 karat guld.

Kan jag köpa smyckena i en fysisk butik?

Du kan köpa våra smycken i vårt showroom i hjärtat av Köpenhamn.

Läs mer här

Är det gratis frakt?

Vi leverar gratis i hela Sverige.

När får jag min order?

Another's Legacy skickar iväg ordrar varje vardag. Leveranstiden är 3-5 dagar. Var uppmärksam på att ditt spårningsnummer skickas till dig via leverantören du har valt. Det kan ta ett par timmar innan du ser var din order befinner sig.

Kan jag hämta min order?

Smycken som är betalda via banköverföring och betalkort kan endast hämtas i vårt showroom, mot uppvisande av giltigt ID till den vars namn står på bankkontot som betalningen drogs från. Om du har betalat med betalkort måste du även ta med kortet som användes för att genomföra transaktionen.

Levererar ni internationellt?

Ja, vi levererar internationellt. För att beställa i länder utanför Sverige, besök vår internationella hemsida: anotherslegacy.com

Kan jag returnera min order?

Självklart! Om du av någon orsak skulle vilja returnera din order, så har du 14 dagars returrätt från och med datumet du har mottagit din order.

Om du har bestämt dig för att returnera din order, så ber vi dig kontakta oss via mail med alla orderdetaljer samt skicka din order till följande adress:

Another's Legacy c/o Nofipa ApS
HC Andersens Boulevard 38, st.tv.
1553 København V

Var uppmärksam på att det är köparens ansvar att se till att ordern kommer fram till oss. Ordern registreras först som en retur när vi har mottagit den på returadressen. Returer är inte försäkrade av företaget och köparen har ansvar för paketet och dess innehåll fram tills vi tar emot det.

Vem betalar returen?

Om du önskar att returnerna din order för att smycket är skadat eller inte fungerar som det ska, kontakta oss angående problemet så vi kan betala returen. Bifoga gärna bilder på smyckets defekter.

Ifall du önskar att returnera smycket för att du ångrar köpet så ber vi dig stå för fraktkostnaderna.

När ska jag returnera min order?

Du ska returnera din order inom 14 dagar från när du tog emot din order.

Vid retur ska smycket/smyckena skickas tillbaka med tillhörande smyckesask, och alla eventuella tillbehör. Smycket/smyckena ska skickas tillbaka i samma skick som när du tog emot det.

Hur och när får jag pengarna tillbaka?

Så fort vi har tagit emot din order skickar vi en bekräftelse via mail och pengarna betalas tillbaka inom 14 dagar på samma sätt som du betalade för köpet. Om du betalade med kort, kommer pengarna föras över till samma kort.

Hur avbryter jag min order?

Om du önskar att avbryta din order innan du har tagit emot den, ber vi dig informera oss så snabbt som möjligt. Om ordern redan är på väg till dig, ber vi dig följa instruktionerna för retur och skicka tillbaka smycket till oss.

Kan jag returnera eller byta smycket i ert showroom?

Om du har köpt ditt smycke hos oss, är du alltid välkommen med att få hjälp med returnering eller byte i vårt showroom. Du behöver bara ta med ditt kvitto.

Hur funkar bytesrätt?

Kom förbi vårt showroom så hjälper vi dig mer än gärna med att byta ditt smycke till ett annat.

Hur länge har jag reklamationsrätt?

Du har 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Reklamationsrätten gäller för defekter i materialet och/eller tillverkningsfel.

Reklamationsrätten gäller inte defekter eller skador orsakade vid felaktig användning av smycket.

Kontakta oss innan du skickar varan.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få smycket reparerat, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på situationen.

Vem står för returkostnader?

Another's Legacy täcker returkostnader i rimlig omfattning. Varan ska alltid skickas tillbaka i rätt förpackning. Kom gärna ihåg att få ett kvitto för returen så vi kan föra över pengar för fraktkostnaden.